• A-
  • A
  • A+

10-Б клас | Зарубіжна література вчитель Макаренко І.В.

Зарубіжна література вчитель Макаренко І.В.

10-Б

 Завдання на тиждень 30.03-03.04.2020

№ п/п

Урок за розкладом

Тема уроку

Форма роботи

Завдання

 

Зарубіжна література

Теоретичні засади й художні відкриття поезії французького символізму. Взаємодія символізму й імпресіонізму в ліриці.

Поль Верлен (1844 1896). «Поетичне мистецтво», «Осіння пісня».

Естетичні погляди поета у вірші «Поетичне мистецтво». Зображення пейзажів природи і душі в «Осінній пісні». Сугестивність, музичність, живописність лірики.   

https://pidruchnyk.com.ua/10klas/svitova_literatura10/

https://www.youtube.com/watch?v=G1RDcImFuCk

https://www.youtube.com/watch?v=sIgcvZtJzD8

https://www.youtube.com/watch?v=hfmyeaw0v1Q

Назвіть відомих вам поетів ХІХ ст. Які їхні твори привернули вашу увагу?

Чим саме? Прочитайте напам’ять улюблені поетичні рядки.

Що таке образ-символ? Наведіть приклади.

Запитання та відповіді.

1. Які чинники вплинули на   формування Верлена як особистості? як поета?

2. Як би ви схарактеризували основні настрої поезії Верлена? Яким був його світогляд?

3. Яке значення має словосполучення осіння пісня?

4. Про осінь як пору року чи як про стан душі поета йдеться у вірші П. Верлена «Осіння пісня»?

5. Які образи створюють картини мінливого життя?

6. Із якими почуттями пов’язане слово осінь?

7. Як змінюються настрій та мелодія в кожній строфі?

8. Що можна сказати про час та простір у вірші?

9. У який спосіб автор досягає мелодійності поезії? Чому вірш нагадує пісню- журбу?

Проаналізуйте!

1. Кольори, звуки осені та споріднені з ними душевні стани ліричного героя.

2. Художні засоби виразності у вірші, занотувавши свої спостереження за використанням різними перекладачами звукопису — алітерації й асонансу.

3. Порівняйте оригінал (за умови володіння французькою мовою) або різні переклади вірша за такими запитаннями.

• Якого настрою обидва тексти?

• Із твором якого виду мистецтва вони асоціюються?

• Завдяки яким художнім засобам звучить у них голос осені?

• Загальновідомою є верленівська формула «найперше — музика у слові». Наскільки яскравою ілюстрацією цього вислову є обидва тексти?

4. Пристрасний і неврівноважений, чутливий і надзвичайно емоційний, богемний митець і скандальний в’язень — таким був визнаний майстер імпресіонізму, засновник символізму у французькій поезії — Поль Верлен, якого 1891 р. визнали королем поетів. «Найбільш оригінальній, грішний, містичний, найбільш натхненний і справжній серед сучасних поетів»,— так висловлювався Анатоль Франс про Поля Верлена. Як ви розумієте цей вислів?

Одна з головних ознак віршів П. Верлена — їхня музикальність. Прослухайте ці поезії мовою оригіналу. Спробуйте описати мелодію, яка відповідає верленівським рядкам, за допомогою музикальних термінів (темп, лад, ритм, тембр тощо). Складіть таблицю «Ознаки поезії П. Верлена», навівши приклади з вивчених та самостійно прочитаних творів.

Зворотній зв’язок з учителем   iЦя електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Viber 0973178168

 

 

 

 

10-Б клас | Зарубіжна література

Зарубіжна література вчитель Макаренко І.В.

10-Б

 

№ п/п

Урок за розкладом

Тема уроку

Форма роботи

Завдання

16.03

Зарубіжна література

Перехід до модернізму. Взаємодія символізму й імпресіонізму і ліриці. Модернізм як літературно-мистецький напрям кінця ХІХ – початку ХХ ст. течії раннього модернізму: символізм, імпресіонізм, неоромантизм. Франція. Шарль Бодлер. «Квіти зла»

https://pidruchnyk.com.ua/10klas/svitova_literatura10/

опрацювання статті підручника.

Словникова робота: самостійно за словником визначити поняття «символ», «імпресіонізм», «неоромантизм», «символізм».

Виразне читання поезії Шарля Бодлера.

Спостереження над текстом художнього твору: виписати цитатні пари-антитези, зробити висновки.

Виразне читання поезії Шарля Бодлера «Альбатрос».

Порівняльне аналізування: прочитати вірш Ш.Бодлера «Альбатрос» у різних перекладах (Д.Павличка, В.Левика, М.Терещенка, Є.Маланюка) порівняти їх, висловити свої враження та вподобання.

Уміти виразно читати, аналізувати поезію Ш.Бодлера, визначати ознаки різних літературних напрямів. Написати контрольний домашній твір (есе)  за поезією Ш.Бодлера. (Орієнтовні теми для творів: «Культ Краси в ліриці Ш.Бодлера», «Квіти зла» Ш.Бодлера – «символічна біографія поета», «Жорстокий моральний урок» поезії Ш.Бодлера».

Контакти

02087 | Київ | вул.Березнякiвська 32
Телефони: 044 362-71-50

                   044 362-71-52
                   044 362-71-54
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ми на карті

icon