- A-
- A
- A+
Правила поведінки учнів
Правила поведінки здобувача освіти НВК № 209 «Сузір’я» м. Києва
І. Права та обов’язки здобувачів освіти Здобувачі освіти мають право на: - навчання упродовж життя та академічну мобільність; - індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття; - якісні освітні послуги; - справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання; - відзначення успіхів у своїй діяльності; - свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо; - безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці; - повагу людської гідності; - захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти; - отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування); - користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів; - доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності; - особисту участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти; - інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення. 2. Здобувачі освіти зобов’язані: - виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти; - поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм; - відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля; - дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов Статуту освітнього закладу; - повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб. 3. Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти. ІІ. Загальні правила поведінки здобувачів освіти Дотримуватися правил ввічливості. Одяг має бути чистим і охайним та відповідати вимогам викладеним у Статуті закладу. Приходить до школи з виконаним домашнім завданням з предметів згідно з розкладом уроків. Дотримуватись інструкцій з безпеки життєдіяльності на уроках під час перерв, у їдальні та в кабінетах підвищеної небезпеки. Категорично забороняється тютюнопаління. ІІІ. Правила поведінки під час перерви Час перерви - особистий час кожного учня. Він може його проводити по своєму розумінню, проте, не повинен заважати іншим. Під час перерви учень зобов’язаний прибрати своє місце й підготуватися до наступного уроку. Під час перерви забороняється: бігати сходами, коридорами та в класних приміщеннях, кататися на перилах; штовхати один одного, кидатися предметами, застосовувати фізичну силу або грати у приміщеннях не пристосованих для цього; ІV. Правила поведінки у їдальні У шкільній їдальні здобувачі освіти повинні виконувати вимоги вчителів, працівників їдальні та чергових і дотримуватися черги. Під час перебування в їдальні слід дотримуватися гарних манер і поводитися пристойно. Шанобливо ставитися до працівників їдальні. Дбайливо ставитися до майна шкільної їдальні. Після прийому їжі забрати зі столу свій посуд. Заборонено перебувати у приміщенні їдальні у верхньому одязі; виносити їжу і напої за межі їдальні; розмовляти під час їжі треба не голосно, щоб не турбувати тих, хто їсть по сусідству. V. Правила поведінки на уроках Учень приходить у школу за 15-20 хвилин до початку занять. Запізнюватися на уроки без поважних причин заборонено. Не можна створювати галас, без дозволу підводитись, відволікати інших учнів від уроку. Учень має право в коректній формі відстоювати свій погляд і свої переконання при обговоренні різних спірних і неоднозначних питань. Заборонено виходити з класу без дозволу вчителя. Дбайливо ставитися до майна закладу, підручників та зошитів. Здобувачі освіти зобов’язані знати і дотримуватися правил безпеки життєдіяльності як під час уроків так і після їх закінчення. Забороняється користуватися мобільними телефонами та гаджетами під час проведення уроків без дозволу вчителя. Здобувачі освіти не мають права пропускати заняття без поважних причин. Не мають права знаходитися в приміщенні закладу після закінчення занять або позакласних заходів без дозволу працівників закладу. Учні, які знайшли загублені або забуті речі повинні здати їх черговому адміністратору або класному керівнику. VI. На території та в приміщеннях закладу заборонено: Приносити до закладу та на її територію з будь-якою метою і використовувати будь-яким способом медичні препарати, наркотичні речовини, вибухонебезпечні предмети (в тому числі петарди), зброю, (в т.ч. ножі), газові балончики і балончики з фарбою, сигарети, слабоалкогольні та алкогольні напої. Використання нецензурних висловів. Грати в азартні ігри. Брати та використовувати без дозволу чужі речі. Залишати територію закладу без дозволу класного керівника або чергового адміністратора. Учні не мають право скоювати дії, небезпечні для власного життя і здоров’я оточуючих. Без дозволу відчиняти вікна, сидіти на підвіконні, радіаторах опалення.
ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ ПРАВИЛ ПОВЕДІНКИ Здобувачі освіти, що припустилися порушень, визначених Правилами поведінки, можуть бути притягнуті до відповідальності громадського, адміністративного характеру на шкільному рівні, у разі потреби – у присутності батьків (осіб, що їх замінюють), із залученням фахівців спеціальних установ, служб, організацій, з якими взаємодіє освітній заклад. У випадку, якщо притягнення до відповідальності виходить за межі компетенції установи освіти, учень притягується до відповідальності іншими уповноваженими органами, зокрема – за поданням директора закладу. |
|